Udostępnij:, , Google Plus, Pinterest,

Opublikowano w:

Pomocne narzędzia w organizacji i zarządzaniu kampanią crowdfundingową

Przy organizacji własnej kampanii finansowania społecznościowego bezcennym wsparciem mogą okazać się właściwe narzędzia oraz aplikacje. Wszystko to dla lepszej organizacji i zarządzania Twoimi zadaniami, notatkami i pomysłami. Postanowiliśmy zaproponować kilka z nich, pokrótce opisując ich możliwości.


Asana

Prawdopodobnie nie ma lepszego narzędzia do zarządzania pracą zespołu… chyba, że wolisz Trello ;) Asana pozwala na odpowiednie planowanie i koordynowanie zadań, zwalniając Cię ze żmudnego rozpisywania planu dnia w kalendarzu albo co gorsza działania “na czuja”. Wystarczy zalogować się do aplikacji za pośrednictwem telefonu czy wersji przeglądarkowej. Dzięki Asanie z pewnością zaplanujesz najważniejsze procesy w kluczowych momentach zbiórki.

SPRAWDŹ

Milanote

Ta aplikacja to nowość w kategorii wirtualnych notatników. Interfejs Milanote pozwala na swobodną organizację zapisków. W Milanote stworzysz bazę inspiracji, zapiszesz kontakty do osób zaangażowanych w zbiórkę, czy też przechowasz materiały potrzebne w promocji Twojej inicjatywy.

SPRAWDŹ

Trello

Aplikację można określić mianem elektronicznej karteczki Post It. Jeżeli bardzo cenisz sobie zapisywanie zadań na kartkach to Trello powinno Ci się spodobać. Appka sprytnie łączy funkcje poprzednich rozwiązań, dlatego musiało pojawić się w naszym zestawieniu. Dzięki tej aplikacji zorganizujesz pracę zespołu, ale również stworzysz dowolną bazę informacji do wykorzystania w organizowaniu swojej zbiórki (np. wytyczne twojej marki, wskazówki dotyczące komunikacji z mediami, informacje prasowe o zbiórce).

SPRAWDŹ

Airtable

Uwielbiasz tabelki, a Excel dawał Ci w młodości więcej radochy niż Paint? Jeżeli tak, to na pewno pokochasz Airtable. To kolejna appka z kategorii organizacyjnych. Jej przewagą nad innymi jest uniwersalność i możliwość dostosowania interfejsu do Twoich potrzeb.

SPRAWDŹ

Brand24

Promocja nie obejdzie się bez odpowiedniej analizy i monitoringu sieci. Brand24 to najlepszy wybór w tej kategorii. Wykorzystaj go do śledzenia dyskusji nt. Twojej kampanii w internecie i szybkiej reakcji . Dzięki temu narzędziu możesz szybko reagować na serdeczne (choć nie tylko) wzmianki, które nie zawsze pojawią się, np. w postaci Facebookowych powiadomień.

SPRAWDŹ

Buffer

Wszystkie kanały social media w jednym miejscu — oto Buffer. Zarządzając wieloma profilami w różnych mediach społecznościowych można dostać rozdwojenia jaźni. Buffer pozwala z łatwością zaplanować komunikację w kilku kanałach bez potrzeby przełączania się między zakładkami. Dodatkowo, Buffer zaoferuje Ci dostęp do narzędzi analitycznych. Czyli wszystko to, co pozwoli jeszcze sprawniej i szerzej promować Twoją kampanię.

SPRAWDŹ

Tweetdeck

Swoje wysiłki promocyjne koncentrujesz przede wszystkim na Twitterze? Poznaj Tweetdeck. To narzędzie delikatnie reorganizuje interfejs portalu pozwalając na dynamiczne obserwowanie społeczności skupionej wokół Twojego profilu, zarządzanie wieloma kontami oraz planowanie publikacji tweetów.

SPRAWDŹ

MailChimp

Wchodzimy w obszar komunikacji ze wspierającymi. Nieodzownym jej elementem jest newsletter i mailing. W tym przypadku rekomendujemy MailChimpa. Pozwala on na dość proste konstruowanie wiadomości w ramach wysyłek masowych oraz zarządzanie listami kontaktów. Wszystko to w podstawowej wersji dostępnej za darmo, więc naprawdę warto spróbować.

SPRAWDŹ

Boty dla Messengera

Na sam koniec proponujemy wykorzystanie botów w komunikacji ze wspierającymi. Świeżym, polskim przykładem ich wykorzystania jest możliwość gry o wirtualny milion złotych za pomocą Messengera. Boty ułatwiają komunikację i promocję, mając potencjał, by w przyszłości stać się rozwiązaniem nieodłącznym w przypadku kampanii crowdfundingowych.

SPRAWDŹ